Obrona Caro - Kann to sposób gry, w którym czarne walkę o centrum przygotowują poprzez wcześniejsze zagranie pionkiem na pole c6. W wariancie
dwóch skoczków białe planują przejąć inicjatywę, ale przy poprawnej grze czarnych ich pozycja jest mocna.
Ustawienie czarnych pionów na polach c6 i d5 sprawia, że zajmują one białe pola, dlatego pierwszym z planów czarnych jest rozwiązanie problemów związanych z białopolowym gońcem. Rozwiązanie to sprowadza się do wymiany tego gońca za inną figurę białych. W wariancie
dwóch skoczków wymiana ta następuje za skoczka.
♔
Poniżej zobaczysz klika partii
obrony Caro - Kann w wariancie dwóch skoczków, w których białe na początku partii, przy pomocy skoczków planują przejąć inicjatywę. Czarne często mają tylko jedno jedyne posunięcie, po których nie przegrywają partii !.
I. Obrona Caro - Kann, wariant dwóch skoczków (kiedy czarne grają
3. .. Gg4 i następnie 6. .. Sd7)
II. Obrona Caro - Kann, wariant dwóch skoczków (kiedy czarne grają
3. .. Gg4 i następnie 6. .. Sf6)
III. Obrona Caro - Kann, wariant dwóch skoczków (kiedy czarne grają
3. .. Gg4 i następnie 6. .. e6)
IV. Obrona Caro - Kann, wariant dwóch skoczków (kiedy czarne grają
4. .. Gf5 i następnie 6. .. h6)
V. Obrona Caro - Kann, wariant dwóch skoczków (kiedy czarne grają
4. .. Gf5 i następnie 6. .. h5)
VI. Obrona Caro - Kann, wariant dwóch skoczków (kiedy czarne grają
4. .. Gf5 i następnie 5. .. Gg4)
VII. Obrona Caro - Kann, wariant dwóch skoczków (kiedy czarne grają
4. .. Sd7 i następnie 5. .. Gg4)
VIII. Obrona Caro - Kann, wariant dwóch skoczków (kiedy czarne grają
3. .. Gg4 4. h3 Gh5)
IX. Obrona Caro - Kann, wariant dwóch skoczków (kiedy czarne grają
3. .. d4)