W OPRACOWANIU...
Jeżeli piony mają łacznie cztery lub mniej pół do linii przemiany, to piony dojdą doń bez pomocy króla. Wówczas jedyna szansą jest próba dania mata. Idea dr. Tarrascha: gramy (pchamy) piona, który jest dalej od króla strony silniejszej. Ib. Piony są zaawansowane, król strony silniejszej z wieżą jest blisko pionów. Kiedy król atakuje piony, a wieża kontroluje linię całą przemiany (jest na linii przemiany) - wygrana strony silniejszej. Król atakuje piony, a wieża kontroluje tylko jedno pole przemiany - nie ma wygranej strony silniejszej. Standardowy plan strony silniejszej: podział zadań wieża łapie jednego piona, król łapie drugiego piona. Ic. Piony są zaawansowane, król strony silniejszej z wieżą jest daleko od pionów. Jedyną szansą dla strony silniejszej jest próba dojścia królem do pionów. Wykorzystuje tu się motyw taktyczny matowania. Standardowy plan strony silniejszej: podział zadań wieża łapie jednego piona, król łapie drugiego piona.